Saturday, April 25, 2015

sak 12

eg kjenner mange som har vært i forliksrådet med Killingen. Alle har vunnet på samtlige punkter, men generelt virker det som om forbrukerrådet ikke ofrer mange kalorier på å avsi en dom og utfallet kan være svært tilfeldig. Det er synd og fortvilende når en først prøver en sak der for å forsøke å få en endelig avslutning på en sak også ser man i ettertid at de ikke en gang har tatt seg bryderiet med å lese de 4-5 sidene av vedlagte mailkorrespondanse hvor det fremgår helt tydelige fakta i saken som styrker sin egen sak. Etter siste saken jeg hadde der ang. en ulovlig regning (som ikke var båtrelatert) kan jeg ikke si at jeg har tillit til dette organet lenger. De hadde ikke sett på noen av vedleggene jeg hadde brukt masse tid på å fremskaffe og oversett masse vesentlig informasjon. Dommen som kom i posten var skrevet samme dag og tullingene jeg hadde betalt (gebyr og kastet bort en dags tapt arbeidsfortjeneste) for å se på saken på en "profesjonell, objektiv måte" hadde ikke en gang tatt seg bryderiet med å kjøre en stavekontroll på dommen før den ble printet ut. Et mer uprofesjonelt organ skal en virkelig lete lenge etter, for dette er noe av det tåpeligste jeg noen gang har vært borti. Hvis du tilfeldigvis var hos Forbrukerrådet i bærum skulle det ikke forundre meg om de har "behandlet" denne saken på samme måte som de gjorde med min. I min sak var det ikke snakk om så store beløp at jeg orket å bruke tid på å ta det videre til tingretten, men det er utrolig ergelig at disse folka kan ta så kjappe og viktige avgjørelser i saker som ofte betyr mye for enkeltpersoner uten at de gidder å lese gjennom dokumentene en gang. At de bruker en liten halvtimes tid på å se gjennom hele saken og diskutere litt før de avsier en dom burde være det minste vi kan forlange av et slikt instans... :smash:

No comments:

Post a Comment