
Saturday, April 25, 2015
sak 12
eg kjenner mange som har vært i forliksrådet med Killingen. Alle har
vunnet på samtlige punkter, men generelt virker det som om
forbrukerrådet ikke ofrer mange kalorier på å avsi en dom og utfallet
kan være svært tilfeldig. Det er synd og fortvilende når en først prøver
en sak der for å forsøke å få en endelig avslutning på en sak også ser
man i ettertid at de ikke en gang har tatt seg bryderiet med å lese de
4-5 sidene av vedlagte mailkorrespondanse hvor det fremgår helt tydelige
fakta i saken som styrker sin egen sak. Etter siste saken jeg hadde der
ang. en ulovlig regning (som ikke var båtrelatert) kan jeg ikke si at
jeg har tillit til dette organet lenger. De hadde ikke sett på noen av
vedleggene jeg hadde brukt masse tid på å fremskaffe og oversett masse
vesentlig informasjon. Dommen som kom i posten var skrevet samme dag og
tullingene jeg hadde betalt (gebyr og kastet bort en dags tapt
arbeidsfortjeneste) for å se på saken på en "profesjonell, objektiv
måte" hadde ikke en gang tatt seg bryderiet med å kjøre en stavekontroll
på dommen før den ble printet ut. Et mer uprofesjonelt organ skal en
virkelig lete lenge etter, for dette er noe av det tåpeligste jeg noen
gang har vært borti. Hvis du tilfeldigvis var hos Forbrukerrådet i bærum
skulle det ikke forundre meg om de har "behandlet" denne saken på samme
måte som de gjorde med min. I min sak var det ikke snakk om så store
beløp at jeg orket å bruke tid på å ta det videre til tingretten, men
det er utrolig ergelig at disse folka kan ta så kjappe og viktige
avgjørelser i saker som ofte betyr mye for enkeltpersoner uten at de
gidder å lese gjennom dokumentene en gang. At de bruker en liten
halvtimes tid på å se gjennom hele saken og diskutere litt før de avsier
en dom burde være det minste vi kan forlange av et slikt instans...

Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment